شاید بار ها برایمان پیش آمده باشد که شرایط را حساس بدانیم و با تمام وجود حس کنیم باید کاری کرد اما ندانیم چه کار!!!


متاسفانه چیزی که این روزها به آن زیاد توجه نمی شود ، ابعاد مختلف صحبتها و نصایح رهبری است.


امام خامنه ای به عنوان رهبر این جامعه ،بار سنگینی را به دوش می کشد و چه کسی را می توان یافت که از او برای این انقلاب و ملت دلسوز تر باشد.


با اینهمه باز هم سخنان ایشان مورد سهل انگاری و تحریف واقع می شود.


آنچه می خوانید ،تحلیلی است از چند صحبت اخیر ایشان ،تا بتوانیم با استفاده از آن وظیفه خود را در 22 بهمن امثال تشخیص دهیم


 


اول : حضور مردم


((سى سال از انقلاب ما میگذرد. هر سال آن کسانى که سالگرد انقلاب را مجسم کردند، برجسته کردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. میلیونها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها مى‌آیند؛ آنها اعلام میکنند عید انقلاب را، سالروز انقلاب را، یادبود انقلاب را.))


((انقلاب، قائم به ایمانهاى آحاد مردم است؛ مخالفین با انقلاب، مخالفین با نظامِ برآمده‌ى از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند))


((جمهورى اسلامى با خواست مردم و ایمان مردم بر سر کار آمد؛ با این خواست و همین ایمان تا امروز با کمال اقتدار و احساس عزت و احساس بى‌نیازى پیش رفته است؛ و بعد از این هم ان‌شاءالله با اقتدار کامل، با عزت کامل، بر همه‌ى دشمنانش پیروز خواهد شد))


((این حضورى که مشتمل است بر تمام گرایشهاى موجود در میان مردم، سلائق سیاسى گوناگون. ملت ایران متحدند، ملت ایران جهتگیرى‌شان روشن است))


((ملت هم - بدانید - دلبند و دلبسته‌ى به همین شعارهاى اساسى انقلاب است. امروز در دنیا عزت ملت ایران، عظمت ملت ایران - که دشمن هم به آن اقرار میکند - به برکت همین انقلاب و این حضور مردمى است؛ و ملت ایران این را از دست نخواهند داد))


نتیجه : با توجه به مثالهایی که در بالا آورده شد ایشان ضمن تاکید در پایگاه قوی و مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران عقیده دارند مانند هر سال مردم با شور و حرارت و احساس وظیفه در صحنه حاظر خواهند شد . این حضور به گروه و سلیقه خاصی اختصاص ندارد و یکی از ارکان آن وحدت است . همان وحدت کلمه ، ما امروز به این شعار بیشتر احتیاج داریم.


 

دوم : موضع گیری و پیشبینی عملکرد دشمنان


((سعى میکنند - کمااینکه امسال در تجربه‌هاى گوناگون دیده شد - هر مراسمى که متکى به انبوه حضور مردمى است، اگر بتوانند، این را به نحوى خراب کنند))


((یخواهند این جهتگیرى متحد را، این حرکت منسجم را در تبلیغاتِ خودشان متفرق نشان بدهند؛ ملت ایران را گروه گروه شده و دسته دسته شده و در مقابل هم در مسائل اصولى و اساسى معرفى کنند. هدف، این است؛ با این باید مقابله کرد))


((دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضاى شفاف را برنمیتابند؛ فضاى غبارآلود را میخواهند))


نتیجه  : از مطالب فوق به راحتی می توان دریافت دشمن نیز در صحنه حضور خواهد داشت و از موقعیتی که که در این رو به علت حضور مردم به وجود آمده است استفاده خواهد کرد تا جمعیت حاضر در این روز را به واسطه حضور یک گروه ناچیز از فریب خورده گان ،متفرق و دچار اختلاف نشان دهند .


باید با این موضوع مبارزه کرد ،اول توسط نیروهای رسانه ای و دوم توسط خود مردم حاضر در صحنه


 

سوم : پرهیز از تند روی در نیروهای خودی و جوانان بسیجی


((جوانان از اطراف و اکناف کشور،..... عصبانى هستند؛ وقتى مى بینند روز عاشورا چگونه یک عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتک میکنند......سینه‌‌‌‌‌هاشان پر میشود از خشم؛ البته خوب، طبیعى هم هست، حق هم دارند))


((جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند که هرگونه کار بى رویه‌‌‌اى، کمک به دشمن است))


((مى بینم همین طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله میکنند که چرا فلانى صبر میکند؟ چرا فلانى ملاحظه میکند؟ من عرض میکنم؛ در شرائطى که دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امکاناتِ خود درصدد طراحى یک فتنه است و میخواهد یک بازى خطرناکى را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازى کمک نکرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد))


((قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛))


((رود افرادى که شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفه ى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب میکند))


((گر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى که از آنها بیزار هم هستند، لگدمال میشوند؛ این نباید اتفاق بیفتد))


(( من برحذر میدارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینکه یک حرکتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.))


نتیجه : نکات کلیدی این بخش را می توان به صورت خلاصه چنین بیان کرد :تائید غیرت دینی و حق دادن بابت خشم دینی از هتک حرمت ها ، پرهیز از هرگونه کار بی رویه ،شرکت نرکدن در بازی که دشمن تعریف کرده است ، اقدام در وقت مناسب ،پرهیز از لگدمال کردن حق بی گناهان ،پرهیز از حرکات و اقدامات خودسرانه ،تاکید چند باره بر روال قانونی ،اقدام نکردن افرادی که سمت قانونی ندارند.

پس همه با هم در 22 بهمن امسال با وحدت کلمه دشمنان اسلام و انقلاب و مستکبرین جهان را مبهوت می کنیم .

 


منابع :


 بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی


دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی