احمدی‌نژاد 4 سال پیش هم برای مناظره با کاندیداها اعلام آمادگی کرده بود اما هاشمی رفسنجانی از انجام آن طفره رفت و فکر می‌کنیم الان فرصت مناسبی برای برگزاری مناظره بین آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد صدا و سیما در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: هر چند متأسفانه شاهدیم تبلیغات انتخاباتی این دوره در برخی از ابعاد با تخلفاتی مواجه است و به ویژه یکی از کاندیداها در شهرها و مراکز استان‌ها به شیوه‌های غیر قانونی در حال تبلیغ است اما صدا و سیما فرصت مناسبی را فراهم آورده تا همه کاندیداها به شکل مساوی بتوانند از فرصت تبلیغات در رسانه ملی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اینکه مشاهده می‌کنیم که کاندیداهای اصلاح‌طلب نسبت به عملکرد صدا و سیما اعتراض دارند به این علت است که نمی‌توانند رفتارهای غیر قانونی خود را که در محیط‌‌های تبلیغی دیگر که در بیرون از صدا و سیما دارند در این رسانه داشته باشند.

رسایی اضافه کرد: رسانه ملی محیطی با مدیریت مستقل و کاملاً مشخص است و امکان رفتارهای غیر قانونی توسط این افراد در آن نیست از این رو این کاندیداها شروع به تبلیغات سوء و مظلوم‌نمایی کرده‌اند و ‌گرنه صدا و سیما این فرصت را به شکل مساوی در اختیار همه قرار داده است لذا طبیعی است که شاهد باشیم که برخی از آقایان ناراضی و نگران باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برخی از کاندیداها چون احساس می‌کردند برنامه‌های صدا و سیما به ویژه مناظره که دو طرفه است و افراد ادعاها و نقدهایشان در آن رنگ حقیقت یا کذب می‌گیرد از برگزاری آن ناراضی بودند و به صدا و سیما فشار می‌آوردند که بتوانند برخی از کارشناسان را در جلسه مناظره همراه خود ببرند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که دست‌هایی در کار بودند تا برنامه مناظره را به هم بزنند و آن طور که مطلع شدیم مشاوران موسوی به وی اعلام کرده‌ بودند که اگر در جلسه مناظره شرکت نکند 3 به هیچ می‌بازد ولی اگر در جلسه مناظره با احمدی‌نژاد شرکت کند 20 به هیچ می‌باز‌د و هم‌اکنون دیدیم که همان‌طور که بعضی‌ها گفته بودند مناظره آن‌ها به جلسه‌ای تبدیل شد که اگر موسوی نمی‌آمد 3 به هیچ می‌باخت و هم‌اکنون که در جلسه مناظره با احمدی‌نژاد شرکت کرد‌ 20 به هیچ باخت.

رسایی ادامه داد: احمدی‌نژاد 4 سال پیش هم برای مناظره با کاندیداها اعلام آمادگی کرده بود اما هاشمی رفسنجانی از انجام آن طفره رفت و فکر می‌کنیم الان فرصت مناسبی برای برگزاری مناظره بین آن‌ها است.
رسایی گفت: اگر صدا و سیما برای هواداران کاندیداها هم فرصت حضور در این رسانه را فراهم کند، مناسب است.