بازار داغ خرید و فروش ابزار جاسوسی

این واقعیت که تجهیزات پیشرفته "شنود و جاسوسی" در تهران به راحتی خرید و فروش می شود، نکته قابل کتمانی نیست. با وجودی که گفته می شود بیش از 3 سال است از ورود فناوری شنود و جاسوسی به کشور می گذرد، یکی دو ماه اخیر، پلیس درصدد برآمده است با حساسیت بیشتری موضوع را پیگیری کند. ولی واقعیتهای امروز جامعه نشان می دهد برای دسترسی به آخرین میکروفنهای جاسوسی، دستگاه های شنود موبایل و میکرو دوربینهای دید در شب، هر شهروند فقط یک تماس، فاصله دارد.

امروزه، آسیبهای فراوان شبکه های ماهواره ای از ترویج آموزه های ضدفرهنگی و مسایل سیاسی، فراتر رفته، زیرا با پخش تبلیغات تلویزیونی درباره فروش انواع و اقسام تجهیزات "جاسوسی و شنود"، عرصه برای ورود غیر اخلاقی، غیر قانونی و مجرمانه به حریم خصوصی دیگران، هدف گرفته شده است.

زیر لبه میز و یا هر جای دیگری، نصب کرد و پس از اولین تماس، اطلاعات صوتی محیط را به شنود کننده، منتقل می کند.

از جمله انواع میکروفن های مینیاتوری که کاربری شنود محیطی دارند، میکروفن هایی که با نور خورشید شارژ می شوند و به اندازه یک بند انگشت اندازه دارند و از طریق بلوتوث و یا تلفن همراه، کلیه مکالمات محل مورد شنود را به متقاضی انتقال می دهند، در قیمتهای مختلف 150 تا 285 هزار تومان، ارائه می شود.

فروشنده ای  در توصیف این جنس می گوید: "یک سیم کارت تلفن همراه که اگر اعتباری باشد، بهتر است، روی این دستگاه نصب می شود. این دستگاه را می توان پشت قاب عکس، زیر لبه میز و یا هر جای دیگری، نصب کرد و پس از اولین تماس، اطلاعات صوتی محیط را به شنود کننده، منتقل می کند."

فروشنده دیگری درباره قابلیتهای میکروفنی که عرضه می کند، می گوید: "این میکروفن، پس از نصب در محل مورد نظر، صداهای اطراف را تا شعاع 50 متر به خوبی دریافت   می کند، ولی می توان حساسیت دستگاه را تنظیم کرد تا فاصله 500 متری و با وجود موانعی مانند دیوار، پوشش شنود فراهم کرد. هر چند در این صورت، صدای حاصله، چندان صاف و شفاف نخواهد بود."